poniedziałek, 11 listopada 2013

Historia naszych podopiecznych - Marek

Marek był bardzo dojrzały jak na swój wiek, pogodzony ze sa woim kalectwem. Umiał się w tym wszystkim jakoś pozbierać. Ale z jego twarzy bił smutek. Bardzo kochał ojca, tłumaczył go z jego postępowania, rozgrzeszał z obojętności.
-Ja wcale nie mam pretensji do taty, że przychodzi tylko raz na dwa tygosnie, że tak się zawsze spieszy. Ja bardzo czekam na tatę. Mama mówi, że jest nie dobry bo tak rzadko u nas bywa. Ale ja go rozumem. Jak tata przyjedzie to zawsze mi coś przyniesie. czasem mi coś pokaże w komputerze albo pomoże w lekcjach.

Ja wiem dlaczego tata tak się spieszy. Bo ta pani, co tata u niej teraz mieszka też ma synka. On ma tyle samo lat, co ja. I tata się spieszy żeby z nim pograć w piłkę. Ze mną nigdy nie mógł, bo ja mam chorą nogę.
A mój tata to taki sportowiec, wszystkie mecze go interesują.

Bardzo często jest tak, że jak ludzie sięrozwodzą, to najchętniej rozwiedli by dziecko z drugim rodzicem.

Pytanie:
-Jaki wpływ na Marka będzie miał rozwód rodziców?

2 komentarze:

Unknown pisze...

""Bardzo często jest tak, że jak ludzie się rozwodzą, to najchętniej rozwiedli by dziecko z drugim rodzicem."'Ale nikt nie pomyslał że robią to dlatego żeby pozniej dziecko nie było rozczarowane jak się temu drugiemu rodzicowi znudzi byćie ojcem/matka.Ile razy sie zdarza ze po jakims czasei zapominamy o tym dziecku, nie mamy czasu dla niego a ono czeka na dzień kolejnej wizyty nie pojawia się rodzic i rozczarowanie, setki pytan .dlaczego go nie było ?pewnie mnie już nie kocha?i wiele innych takich pytań, wiec jak to wytlumaczyc dziecku ze szanowny tatus/mamusia go po prostu nie chca ze pewnei maja inne rodziny, dzieci i zapomnieli o nim..., czy ktos z doroslych postawil sie kiedys w sytuacji takiego dziecka?Rozumiem że są ocjowie ktorzy by oddali zycie za dziecko z ktorym sa bardzo zwiazani emocjonalnie a co z reszta tzw "'miesiecznych tatusiow"?

Anonimowy pisze...

To się nazywa ALENACJA RODZICIELSKA. Można o tym poczytać m.in. tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Alienacja_rodzicielska